Voor consumenten

1. Hoe controleert Snizoo de echtheid van reviews?

Snizoo maakt gebruik van speciale software en IP-adresinformatie om reviews te controleren op echtheid. Ondanks dat deze software constant verbeterd wordt, kan het gebeuren dat er toch een nepreview wordt geplaatst. Wanneer je het vermoeden hebt dat een review niet op waarheid is gebaseerd, kun je deze rapporteren door op het vlaggetje in de review te klikken.

Naar boven

2. Zijn er regels voor het schrijven van een review?

Ja, deze vormen samen met een aantal tips de review richtlijnen. Deze zijn te vinden in de gebruiksvoorwaarden.

3. Hoe gaat Snizoo om met mijn privacy?

Snizoo respecteert jouw privacy en maakt alleen gebruik van ondersteunende cookies. Na het bezoek van de website wordt je dus niet gevolgd door Snizoo. Wel houdt Snizoo anonieme bezoekersstatistieken bij en slaan we persoonsgegevens op wanneer je een account aanmaakt. Lees hier meer over in onze privacyverklaring.

Naar boven

4. Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen?

Het kan zijn dat de bevestigingsmail in je spambox terecht is gekomen. Wanneer dit niet het geval is, kun je contact opnemen met onze IT-afdeling

5. Waarom kan ik een bedrijf niet vinden?

Wanneer je de zoekbalk hebt gebruikt, kan het zijn dat de zoekopdracht niet exact overeenkomt met onze gegevens. Probeer in dat geval een deel van de naam of het adres. Kun je het bedrijf nog steeds niet vinden, dan is de kans groot dat dit bedrijf nog niet op de website staat. Neem in dat geval contact met ons op. Dan zorgen wij ervoor dat ook dit bedrijf wordt opgenomen.

Naar boven

6. Kan ik mijn reviews bewerken of verwijderen?

Ja, wanneer je bent ingelogd kun je jouw reviews bewerken of verwijderen. Deze opties vind je op de pagina Mijn reviews in jouw accountoverzicht. Het kan zijn dat je bij het schrijven van jouw review geen wachtwoord hebt aangemaakt. In dat geval dien je eerst jouw account "volledig te maken". Dit doe je door op het inlogscherm op "Wachtwoord vergeten?" te klikken en jouw e-mailadres in te vullen. Er wordt dan e-mail met een link verzonden waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken.

Let er wel op dat wanneer een bedrijf op één van jouw reviews heeft gereageerd, deze niet meer bewerkt kan worden. Je kunt dan nog wel reageren op de reactie van het bedrijf. Op deze manier kunnen anderen de reviews en de reacties in een logische volgorde blijven lezen. Het is eventueel ook mogelijk jouw review met de reactie van het bedrijf gezamenlijk te verwijderen.

7. Hoe kan het dat een bedrijf mij mailt naar aanleiding van mijn review?

Snizoo stelt bedrijven in staat via ons systeem de schrijver van iedere review één persoonlijk bericht te sturen. Bedrijven krijgen hierbij geen inzicht in jouw e-mailadres of andere persoonsgegevens. Indien je jouw review anoniem hebt geplaatst, krijgen de bedrijven ook jouw naam niet te zien. Op deze manier geven we jou de keuze om wel of niet met een bedrijf verder te praten.

Let wel op: wanneer je ervoor kiest om de e-mail te beantwoorden, krijgt het bedrijf jouw naam en e-mailadres wel te zien. De weergave van je naam kun je wijzigen in jouw eigen e-mailprogramma.

Naar boven

8. Waarom kan ik geen reviews meer schrijven?

Snizoo stelt een limiet aan het aantal reviews dat je per bedrijf kunt schrijven. Op dit moment kun je eens in de vier weken een review schrijven, met een maximum van drie reviews per jaar. Mocht je om een andere reden geen reviews kunnen schrijven, verzoeken we je contact met ons op te nemen.

9. Waarom is mijn review verwijderd?

Reviews worden alleen verwijderd wanneer deze in strijd zijn met de review richtlijnen, of wanneer je één van de andere bepalingen uit de gebruiksvoorwaarden niet hebt nageleefd. Snizoo controleert dit echter pas wanneer andere gebruikers jouw review als ongepast aanmerken.

Naar boven

10. Hoe verwijder ik mijn account?

Dit kan via een aparte pagina waarop je een account kunt verwijderen. Deze pagina vind je wanneer je bent ingelogd in jouw accountoverzicht. Let er wel op dat jouw reviews hierdoor niet worden verwijderd, maar als anoniem worden weergegeven. Het bewerken of verwijderen van deze reviews is dan niet meer mogelijk. Jouw reviews kun je bewerken of verwijderen op de pagina Mijn reviews in jouw accountoverzicht

11. Wanneer win ik één van de kadobonnen?

Snizoo organiseert soms acties waarbij er kadobonnen worden verloot onder de schrijvers van een review. Wanneer er een dergelijke actie wordt georganiseerd, dan wordt dit op de overzichtspagina's en/of bedrijfspagina's weergegeven. Acties kunnen voor één of meerdere branches gelden. Een kadobon wordt na 500 nieuwe reviews verloot, zolang de actie op de website wordt weergegeven. De winnaar ontvangt binnen één maand bericht van Snizoo.

Naar boven

12. Vindt Snizoo het erg als bedrijven mij kortingen of gratis diensten aanbieden in ruil voor het schrijven van een review?

Schrijf geen reviews omdat je daarmee een korting kunt krijgen of een prijs kunt winnen. Mocht je achteraf toch geluk hebben, omdat de bedrijfseigenaar bijvoorbeeld jouw review waardeert en jou er iets voor terug geeft, dan is dat mooi meegenomen. Vergeet het dan natuurlijk niet in je volgende review te vermelden!

Voor bedrijven

1. Waarom staat mijn bedrijf op Snizoo?

Snizoo wil consumenten en bedrijven informeren over diensten en dienstverleners. Op basis van deze gedachte is er een overzicht van alle spelers in de markt samengesteld. Met dit overzicht wil Snizoo consumenten en bedrijven ook kennis laten maken met jouw bedrijf.

Naar boven

2. Hoe komt Snizoo aan mijn bedrijfsgegevens?

Snizoo maakt bij het verzamelen van bedrijfsinformatie gebruik van externe, openbare websites, zoals het handelsregister of de website van de dienstverlener zelf. Ook ontvangen wij geregeld informatie van consumenten en bedrijven die de website bezoeken. Al deze bedrijfsinformatie is rechtmatig verkregen en mag volgens de Nederlandse wet zonder toestemming op de website worden weergegeven.

3. Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens aanpassen?

Wanneer de gegevens op jouw Snizoo pagina niet correct zijn of wanneer je extra informatie wilt toevoegen, kun je een account aanmaken en direct je pagina bewerken. Snizoo biedt zowel een gratis als een betaalde Snizoo pagina aan.

Naar boven

4. Ik wil niet dat mijn bedrijf op Snizoo staat. Zal Snizoo mijn vermelding verwijderen?

Consumenten hebben het recht hun ervaringen over bijvoorbeeld een fotograaf of rijschool met anderen te delen. Vroeger gebeurde dit alleen offline, maar tegenwoordig vindt mond-tot-mondreclame ook online plaats. Consumenten gebruiken hiervoor forums, chatboxen en review websites zoals Snizoo. Je kunt consumenten niet verbieden om hun buurman te vertellen hoe goed of slecht een bedrijf is. Dat kun je hen ook online niet verbieden.

Omdat Snizoo consumenten zo goed mogelijk wil informeren, verwijderen wij geen bedrijven van de website. We raden je dan ook aan betrokken te raken bij jouw klanten en te reageren op hun reviews. Claim nu gratis jouw Snizoo pagina om hier direct mee te beginnen.

5. Hoe zorg ik ervoor dat ook mijn bedrijf op Snizoo staat?

Wanneer we jouw bedrijf nog niet op de website hebben opgenomen, kun je ons een e-mail sturen met de naam, adresgegevens, contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres en website) en het KvK-nummer van jouw bedrijf. Rijscholen dienen ook het CBR-registratienummer mee te sturen. Door je aan te melden kunnen potentiële klanten jouw bedrijfsinformatie beter vinden en direct contact met je opnemen.

Naar boven

6. Hoe kan ik als bedrijf opvallen op Snizoo?

Snizoo kan je helpen bij het aantrekken van meer klanten. Bij het beheren van jouw Snizoo pagina geven we je handig gereedschap waarmee je online een goede naam kunt opbouwen. Welke mogelijkheden je voor jouw Snizoo pagina hebt, hangt af van de branche waarin jouw bedrijf zich bevindt. Voor iedere branche geldt wel dat ingevulde Snizoo pagina's vaker worden getoond, omdat consumenten en bedrijven juist op zoek zijn naar deze extra informatie.

Tattoo shops kunnen hun Snizoo pagina gratis claimen. Je kunt hiermee beperkt informatie invullen en reageren op jouw reviews. Wil je bezoekers meer van jouw tattoo shop laten zien - door bijvoorbeeld foto's, specialiteiten en links naar jouw social media toe te voegen, dan kun je jouw pagina uitgebreider te beheren. Er is al een pakket beschikbaar voor slechts 24 euro per maand. Bekijk alle mogelijkheden in onze video voor tattoo shops. Aanmelden kan op de de aanmeldpagina.

Rijscholen kunnen op Snizoo rijlessen en lespakketten aanbieden, en op deze manier gemakkelijk aan nieuwe leerlingen komen. Aanmelden is geheel gratis. Indien je ervoor kiest om rijlessen en optioneel lespakketten aan te bieden, dan worden de mogelijkheden van jouw Snizoo pagina uitgebreid en kun je bijvoorbeeld jouw rijlesgebied, foto's en specialiteiten opgeven. Bekijk alle mogelijkheden in onze video voor rijscholen. Aanmelden kan op de de aanmeldpagina.

7. Kan ik adverteren op Snizoo?

Ja, binnen het tattoo gedeelte van de website is het mogelijk om te adverteren. Tattoo shops kunnen hun Snizoo pagina extra onder de aandacht brengen met het interne advertentiesysteem. Voor overige bedrijven zijn er diverse advertentiemogelijkheden en is er een tarievenkaart beschikbaar. Interesse om te adverteren? Stuur dan een e-mail naar sales@snizoo.nl.

Naar boven

8. Hoe kom ik aan nieuwe reviews?

Er zijn verschillende manieren om nieuwe reviews te verzamelen. Vaak werkt een oproep op Facebook of Twitter erg goed om direct een paar extra reviews te krijgen. Let er echter wel op dat je de oproep objectief houdt en mensen vraagt om "zowel hun goede als slechte ervaringen te delen".

Snizoo is tegen het weggeven van prijzen of kortingen in ruil voor reviews. Hierdoor worden reviews minder betrouwbaar en dit kan ervoor zorgen dat mensen het vertrouwen in jouw bedrijf verliezen. Wil je toch een actie houden? Benadruk dan dat je open staat voor zowel positieve als negatieve reviews.

Ook biedt Snizoo een gratis promotiepakket aan, waarmee je klanten op de hoogte kunt brengen van de reviewmogelijkheid op Snizoo. Je kunt het promotiepakket bij het aanmelden aanvragen. De inhoud ervan verschilt per branche. Zo ontvangen tattoo shops een aantal flyers en een raamsticker, en ontvangen rijscholen flyers, autogeurtjes en optioneel een autosticker. Het is uiteraard niet de bedoeling alleen flyers mee te geven aan klanten waarvan je verwacht dat zij een positieve review gaan schrijven.

Tot slot kun je in jouw account onder de kop "Reviews, reacties en klanten uitnodigen" mensen per e-mail een review uitnodiging toesturen. Hierdoor kunnen zij direct een review schrijven en hoeven zijn niet hun e-mailadres achter te laten.

9. Iemand heeft een negatieve review over mijn bedrijf geschreven. Wat kan ik hier aan doen?

Negatieve reviews zijn een vervelend, maar volledig normaal onderdeel van zakendoen. Vrijwel ieder bedrijf ontvangt van tijd tot tijd een negatieve review. Zo krijgen ook weleens berichten van klanten die sommige zaken liever anders zien.

Gelukkig beseffen jouw potentiële klanten dat ook en hoeft dit helemaal niet negatief uit te pakken. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die de beste service verwachten, terwijl zij in zee gaan met een prijsvechter. Wanneer hij/zij vervolgens een negatieve review over dit bedrijf schrijft, begrijpen andere mensen ook wel dat deze persoon onrealistische eisen stelt. Omdat je op Snizoo op jouw reviews kunt reageren, is een negatieve review dan ook juist een kans om potentiële klanten te laten zien hoe je met dergelijke situaties omgaat. Om je te helpen bij het reageren op reviews heeft Snizoo een aantal tips opgenomen in de gebruiksvoorwaarden voor bedrijven.

Naar boven

10. Iemand heeft een nepreview over mijn bedrijf geschreven.

Snizoo maakt gebruik van speciale software en IP-adresinformatie om reviews te controleren op echtheid. Ondanks dat deze software constant verbeterd wordt, kan het gebeuren dat er toch een nepreview wordt geplaatst. Wanneer je het vermoeden hebt dat één van de reviews op jouw Snizoo pagina niet op waarheid is gebaseerd, kun je deze rapporteren door op het vlaggetje in de review te klikken.

11. Hoe kan ik in contact komen met iemand die een review over mijn bedrijf heeft geschreven?

Wanneer je een professionele Snizoo pagina hebt, kun je reviewers een bericht sturen. Dit bericht wordt doorgestuurd naar het e-mailadres van de reviewer, die vervolgens kan kiezen hier wel of niet op te reageren. Wanneer een reviewer besluit niet te reageren, is het niet meer mogelijk om op een andere manier contact op te nemen met de reviewer.

Ook kun je als bedrijf een reactie bij een review plaatsen. Wanneer je een professionele Snizoo pagina beheert, kan dit direct op de pagina Mijn reviews in het accountoverzicht. Wanneer je nog geen professionele Snizoo pagina beheert, kun je hiervoor een account aanmaken. Het verifiëren van dit account duurt maximaal één week.

Naar boven

12. Hoe wordt mijn positie in de zoekresultaten op Snizoo bepaald?

Snizoo streeft ernaar de zoekresultaten zo goed mogelijk af te stemmen op de behoefte van haar gebruikers. Hiertoe kijkt Snizoo onder andere naar het aantal reviews over een bedrijf, de gemiddelde reviewscore, de locatie van de gebruiker en de hoeveelheid informatie op een Snizoo pagina. Met al deze informatie wordt volgens een bepaalde formule vervolgens de positie in de zoekresultaten berekend. Deze formule zal in de toekomst steeds worden uitgebreid en verbeterd.

13. Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Tattoo shops kunnen hun abonnement opzeggen op de pagina Pakket beheren en upgraden in het beheerscherm van jouw bedrijf. Let erop dat de mogelijkheden van jouw Snizoo pagina na het aflopen van jouw abonnement worden beperkt. Je kunt dan uiteraard op ieder moment weer een abonnement nemen.

Rijscholen werken niet met abonnementen, maar krijgen meer mogelijkheden tot hun beschikking wanneer zij rijlessen via Snizoo aanbieden. Dit is in principe gratis en je krijgt van Snizoo dus nooit een factuur. Bekijk de mogelijkheden en informatie in onze video voor rijscholen

Naar boven

14. Ik wil ook branche expert worden.

Geweldig! Snizoo is altijd op zoek naar enthousiaste experts die zich betrokken voelen bij hun branche en bij willen dragen aan de informatie die op Snizoo staat. Om ook branche expert te worden dien je ons een e-mail te sturen met daarin jouw motivatie en een korte beschrijving van jezelf en jouw bedrijf. Snizoo zal vervolgens contact met je opnemen om kennis te maken.

15. Ik ben niet tevreden over mijn reviews op Snizoo. Moet ik een advocaat inschakelen?

Hoewel Snizoo alle respect heeft voor advocaten, willen we je met nadruk vragen het volgende te overwegen. Ten eerste kan het inschakelen van een advocaat ertoe leiden dat een klein probleem escaleert tot een waar mediacircus. Dit zogeheten Streisandeffect kan plaatsvinden wanneer een advocaat een dreigbrief schrijft en de ontvangende partij niet geïntimideerd is. Deze kan de dreigbrief als aanleiding zien om het probleem juist van de daken te schreeuwen. Vooral online kan informatie zich snel verspreiden en uiteindelijk bij de media terechtkomen. Ten tweede kunnen de proceskosten al snel tienduizenden euro's bedragen. Dit komt omdat de verliezende partij vaak ook de proceskosten van de tegenpartij moet betalen. Als laatste willen we je vragen eerst een stap terug te doen en de review nog eens objectief te bekijken. Wanneer deze absoluut niet klopt, zullen jouw klanten dit zich waarschijnlijk ook realiseren. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat consumenten juist Snizoo pagina’s met enkel positieve reviews als ongeloofwaardig beschouwen. Negatieve reviews stellen je daarnaast in staat om potientiële klanten te laten zien hoe je met klachten omgaat.