Duurzaamheid voor nieuwe bedrijven

Duurzaamheid voor nieuwe bedrijven

Nu de wereld worstelt met de gevolgen van klimaatverandering, is het belang van duurzaamheid van het grootste belang geworden. We willen allen natuurlijk de planeet aan onze volgende generaties doorgeven. Minder uitstoot van CO2 hoort daar bij, maar ook zaken als het beter beheren van de grondstoffen op deze planeet.

Wist je dat binnen de context van business-to-business (B2B)-relaties het stimuleren van duurzaam handelen niet alleen een morele keuze is, maar dat het ook tal van kansen biedt voor ons beginnende bedrijfje? In dit artikel kijken we hoe geschenken op de werkplek en in B2B-relaties duurzaam kunnen en hoe het zich verhoudt tot grotere thema’s als duurzame energie!

Jong bedrijf

Duurzaamheid, ecologische productie en hergebruik van afvalstoffen zijn allemaal oplossingen die we kunnen inzetten om de boel leefbaar te houden. Laten we eens het verhaal van een beginnend bedrijf met hoge ambities in duurzaamheid volgen en kijken welke keuzes zo’n bedrijf kan maken.

Er tussen komen

In de wereld van vandaag is duurzaamheid geen keuze meer, maar een noodzaak. Helaas is het nog te vaak zo dat de relaties met niet-duurzame bedrijven ouder zijn, waardoor een jong en duurzaam bedrijf er soms maar lastig tussen kan komen.

Een manier om de aandacht te trekken zijn duurzame B2B-relatiegeschenken van een bedrijf zoals Shingyo. Zo laat het bedrijf zien waar ze voor staan, en kunnen ze een persoonlijke band opbouwen met de werknemers die de keuze kunnen maken om van leverancier te wisselen.

Ruggengraat

De wereldeconomie hangt aan elkaar van B2B relaties. Dagelijks gaan bedrijven samenwerkingsverbanden aan die de efficiëntie, productiviteit en winstgevendheid verbeteren. Door duurzaamheid in deze relaties op te nemen, kan dit jonge bedrijf geschenken van Shingyo op de werkplek van hun relaties en zo hun duurzame imago versterken.

Dit is interessant voor alle bedrijven die duurzaamheid al hoog in het vaandel hebben. Wellicht is hun product stukken goedkoper én duurzamer dan het product van de concurrentie. Maar als dit duurzame bedrijf er niet in slaagt om een langdurige, of een duurzame (pun intended) relatie op te bouwen, dan blijft verandering stokken.

Hernieuwbare energie

Door hernieuwbare energie te omarmen, zoals windmolens of zonnepanelen, kan het nieuwe, duurzame bedrijf haar ecologische voetafdruk aanzienlijk verkleinen. Het biedt ook een unique selling point, aangezien milieubewuste klanten steeds meer de voorkeur geven aan bedrijven die prioriteit geven aan duurzame energieoplossingen. Bovendien draagt het toepassen van duurzame energie bij aan de energiezekerheid en vermindert het de afhankelijkheid van fossiele energie.

Voordelen duurzaamheid in eigen bedrijf

Duurzame praktijken zoals milieuvriendelijke toeleveringsketens, verantwoord afvalbeheer en ethische inkoop dragen niet alleen bij aan een gezonder milieu, maar trekken ook milieubewuste klanten voor ons nieuwe bedrijf aan. Bovendien kan het toepassen van duurzame praktijken op de werkplek het moreel, de tevredenheid en de productiviteit van werknemers stimuleren.

Het aanbieden van groene initiatieven, flexibele werkregelingen en programma’s voor het welzijn van werknemers creëren een positieve werkomgeving. Hierdoor wordt toptalent aangetrokken en blijven de toppers langer bij je duurzame bedrijf werken, terwijl het ziekteverzuim wordt teruggedrongen en de betrokkenheid van werknemers wordt vergroot. Precies wat je wil als je van plan bent een gezond en duurzaam bedrijf op te zetten.